10 waardevolle tips voor directe verbetering van jouw klantcontact
1. Lever jouw klant niet wat hij
vraagt, maar wat hij
nodig heeft.
2. Maak het contact
zo gemakkelijk
mogelijk; kies contactkanalen die aansluiten bij jouw doelgroep.
3. Onderneem actie om erachter te komen of jouw klant tevreden
is.
4. Help jouw klant pro-actief.
5. Underpromise, overdeliver
; beloof minder dan je waar kunt maken.
6. Zie persoonlijk contact
als een kans.
7. In één keer goed geholpen
worden is voor jouw klant belangrijker dan snel geholpen worden.
8. Vraag jouw klant en medewerkers hoe de ideale klantreis
eruit ziet. Hiermee krijg je niet alleen meer klantgerichtheid in de gehele organisatie, maar alle afdelingen worden ook efficiënter en effectiever.
9. Gebruik negatieve feedback
om jouw klantenservice te verbeteren.
10. Investeer in relevante kennis en vaardigheden
van jouw teamleden.