Het ontstaan van First Time Right Consultancy
Mijn passie voor klantcontact en serviceverlening heb ik ruim 5 jaar geleden ontdekt, destijds al enkele jaren werkend in de reisbranche.
Jaar op jaar maakten we als bedrijf een flinke groei door. Waar diverse afdelingen floreerden viel het mij op dat dit niet het geval was bij de klantenservice. De klantenservice bleek onvoldoende ingericht op deze groei en dit ging ten koste van zowel klant-als medewerkertevredenheid.
Ik realiseerde mij dat je nog zo’n goed concept en verkoopresultaten kunt hebben; als je klantenservice ( én welzijn van het team) niet op orde is, dan ga je vroeg of laat het schip in. Met een uitgewerkt plan van diverse kansen voor verbetering heb ik de uitdaging aangegrepen om hiermee aan de slag te gaan. Nu, enkele jaren later ben ik nog altijd trots op het team dat zich heeft ontwikkeld tot een professioneel, gedreven en zeer loyaal team die met duidelijke operationele doelstellingen vloeiend samenwerkt om de beste klantervaring te bieden en telkens weer de klantverwachtingen te overtreffen.
Nadat ik een andere rol was gaan bekleden bij dezelfde organisatie op de afdeling Revenue Management, waar de focus met name lag op project management, bleef de passie voor (optimalisatie van) klantcontact kriebelen: ik miste de dynamiek van de klantenservice, het helpen van klanten en het (bege)leiden van een team.
Ik besloot het roer om te gooien.
Met First Time Right Consultancy wil ik zoveel mogelijk bedrijven helpen om van elke klant en elke medewerker een ambassadeur te maken.
Uitgangspunt hierbij voor mij is het centraal stellen van klant én medewerker, met de focus op kwaliteit in alles wat ik doe.
Mijn motto:
do things right, the first time and everytime!